BASINDA BİZ

Techstar’ın yeni sayısında ‘Kadın Girişimci’ sayfamızın konuğu BMTECH Muhsinoğlu Bilgi Teknolojileri Ltd. Şti. Firma Ortağı Neylan Muhsinoğlu oldu.4 kişi olarak çıktıkları yolda, tam zamanlı ve yarı zamanlı olarak toplam 17 kişiyi istihdam eden bir yapıya kavuşan BMTECH ‘in kuruluş aşamasını ve bugün geldiği noktayı anlatan Neylan Muhsinoğlu, “Ana şirketten ayrıldığımızda beraberimizde küçük de olsa bir müşteri portföyümüz vardı.Kısa sürede müşteri portföyümüzü başlangıcın 4 katına çıkarmayı başardık.Şu anda sektörlerinin lider firmalarının önemli çözüm alt yapılarını geliştirmiş ve destekler duruma geldik.” diyor.

 

CRM’İN GELİŞİMİ YENİ BİR OLUŞUMA İTTİ

 

Öncelikle firmanızın kuruluş aşamasından söz eder misiniz?  Fikir nereden doğdu , ilk adım nasıl oldu ?

 

1982 yılından beri IT piyasasında geniş bir ürün ve hizmet gamıyla faaliyet gösteren B&M içinde benim sorumluluk alanıma giren CRM çözümlerinin,  2000’li yıllarda çok büyük geleceği olan bir alan haline dönüşmesiyle , 2010 yılında ana şirketten bağımsız, odağı tamamen CRM çözümleri olan bir şirket haline gelmeyi istedim.CRM konusu son 10 senede hızlanarak gelişen ve her firmanın müşteri odağını artırmak istemesiyle IT ihtiyaçlarının bu yönde arttığı bir alan.Günümüzde artık IT şirketleri ‘her işten anlarım’ mantalitesinden daha odaklı uzmanlıkları belirlenmiş şekilde çalışıyorlar, başarılı olan şirketlerin ortak noktası uzmanlık odağı.Ben e bu bakış açısıyla uzmanlığımızı derinleştirebileceğimiz bir oluşum başlatmayı düşündüm ve ana şirketten ayrı kendi çizgisine, hedeflerine sahip bir şirket kurmaya karar verdim.

 

 

MÜŞTERİ PORTFÖYÜ KISA SÜREDE 4 KAT ARTTI

 

‘Başarı Öykünüz’ den biraz söz eder misiniz? Nereden nereye geldiniz? 

B&M çatısı altında müşteri odaklı uygulamalar konusunda deneyim birikimi ve Microsoft uzmanlığı olan çekirdek kadro olduğu için avantajlı başladık.Ana şirketten ayrıldığımızda beraberimizde küçük de olsa bir müşteri portföyümüz vardı.Kısa sürede müşteri portföyümüzü başlangıcın 4 katına çıkarmayı başardık.Şu anda sektörlerinin lider firmalarının önemli çözüm alt yapılarını geliştirip , destekler duruma geldik.Bunlardan örneğin ; Lukoil , İpragaz, Gratis gibi firmaların Sadakat Kartı altyapılarını, Vodafone,Numil/Milupa gibi firmaların çok kanallı pazarlama çözümlerini , izocam gibi firmaların bayi satış takip sistemlerini biz geliştirdik ve destekliyoruz.4 kişi olarak başladığımız yapıda şu an tam zamanlı ve yarı zamanlı olarak toplam 17 kişiyi istihdam ediyoruz.Türkiye dahilindeki çözümlerimizi yurt dışına da taşımayı başardık.Şu anda İrlanda, Portekiz, Kanada ve İsveç’te bizim geliştirdiğimiz bayi ve servis portalları çalışıyor.

ENTEGRASYON İÇİN ESNEK ALT YAPI AVANTAJLARI

 

BMTECH olarak hali hazırda geliştirdiğiniz ürünlerden söz eder misiniz ?

Geliştirdiğimiz çözümler olarak ; Sadakat Kartı Çözümleri , Bayi Satış ve Servis Portalları , Spor Kulüp Bilet Satış ve Sicil Yönetimi , Çok Kanallı(Omni-Channel) Pazarlama Çözümleri, Proje Satış Yönetimi üzerinde yoğunlaşmış durumdayız.Teknoloji alt yapısı olarak ise Microsoft Dynamic CRM yazılımını kullanıyoruz.Bu bize, hem güvenilir hemde teknolojik olarak sürekli gelişen güçlü bir platform hemde müşterilerimizin ihtiyaçlarını uyarlayacağımız, üzerine uygulamalarımızı entegre edeceğimiz esnek bir alt yapı sağlıyor.Ayrıca günümüzde her firmanın farklı ERP ve diğer dış sistemleri olduğu için, bizim geliştirdiğimiz uygulamaların tamamı bu farklı sistemlerle kolayca entegre olacak şekilde çalışıyor.Entegre olabilme özelliği gerçekten çok kritik.Farklı çözümler ile entegre olabilmek ve özellikle CRM tarzı müşteri odaklı bir platformda toplayabilmek çok önemli.Biz bunu sağlıyoruz.Çözümlerimizde Çağrı Merkezi , Kasa, Akaryakıt Pompa Sistemleri, Banka ve diğer ödeme sistemleri gibi uç müşteri noktaları ile de entegre oluyoruz.

Örneğin; Lukoil için geliştiridiğimiz Taraftar Kart projemiz kapsamında pompa otomasyonu , banka sistemleri ve web sitesi ile online olarak bilgi alışverişini sağlayan bir alt yapı kurduk.Böyle bir sistem hem müşterimiz olan Lukoil’e hemde onun müşterilerine çok güzel avantajlar sağladı.

 

BIG DATA KONUSUNDA BİR PROJE TÜBİTAK’A BAŞVURU SÜRECİNDE

Kısa ve orta vadedeki hedefleriniz neler ? Yurtdışı pazarlar ile ilgili yeni stratejileriniz var mı ?

Kısa vadede elimizdeki mevcut denenmiş ve başarıya kavuşmuş çözümleri daha fazla firmada uygulamak istiyoruz.Özellikle CRM konusunda bu farklı sektörlerin deneyimlerini aktarmak , bizde oluşan bu birikimi daha fazla faydaya dönüştürmek önemli.Her uygulama sürecinde biz de yeni şeyler öğreniyoruz, çözümlerimizi daha çok geliştiriyoruz.Bunu ne kadar çoklayabilirsrek hem bizler hem de çalıştığımız firmalar için bu kadar faydalı oluyor.Dolayısıyla ilk kısa vadeli planımız var olanı daha da geliştirip çoklamak yönünde.Bunun yanı sıra şu an TÜBİTAK’a başvuru sürecinde olan Big Data konusunda bir projemiz var.Burada yine Özellikle perakende sektöründe edindiğimiz deneyimleri toplanan dataların analizi , daha anlamlı şekilde kullanılması ve CRM’i bir sonraki boyuta taşıyarak Big Data kapsamında firmalara fayda sağlamasını istiyoruz.Yurt dışı pazarlarda da ciddi bir potansiyel var.Burada tabii ki bizim de istediğimiz daha aktif rol oynamak.Ancak yine burada da odaklı ve pazar konusunda seçici davranmalıyız.Bu bizim için daha orta vadeli bir hedef.

MANEVİ DESTEK ÇOK ÖNEMLİ

Yeni bir oluşuma adım atacak sizin gibi kadın girişimciler için tavsiyeleriniz neler? Onları bekleyen zorluklar varmı ?

Bu oluşuma başladığımda, ayrıldığımız ana şirket B&M in kurucu ortağı olan babamın teşvik ve desteğini alarak başladım.Bu destek çok önemliydi.Sadece kadın olarak da değil bir erkek girişimci için de kendisiyle aynı vizyon paylaşan gerektiğinde eksikliklerini kapatan ve her daim destekleyen bir danışman ile yola çıkmak o kişiye ve o girişime çok güç katar.Yeni bir girişimde bu şekilde bir yol arkadaşı olması manevi açıdan çok destekleyici bir unsur.Ben bu konuda şanslıydım.İyi bir iş planı ve finansal planlama kadar ailenin desteği de çok önemli.Özellikle ilk baştaki yoğun çalışma temposunu öngörmek ve buna göre yaşam şeklini planlamak gerek.Bu, kadın girişimciler için ev ve çocuk sorumluluğu olduğu noktalarda daha da zor bir hale geliyor.Bunun dışında finansal olarak da KOSGEB’in Girişimcilik Destek programına başvurarak bu oluşuma başladık.Bu da bizim için bir ek avantaj sağladı.Karşılaştığım zorluklar kadın girişimci olmaktan çok IT sektörü gibi çok rekabetçi bir sektöre girmek ile ilgiliydi.

 

Teknopark’ta yer alıyor olmanızın firmanıza avantajları neler?

Bir yazılım şirketi olarak en büyük değer kaynağımız ve aynı zamanda maliyet unsurlarımız çalışanlarımız.Teknopark’ta yer almak bize bu alanda hem maliyet anlamında hemde istihdam olanağı yaratması açısından avantaj sağlıyor.Ayrıca Teknopark’ta yer alarak devletin sağladığı destek ve hibe programlarından daha iyi haberdar olabiliyoruz.Üniversite ile işbirliği sayesinde de örneğin; TÜBİTAK’a başvuru sürecinde olan Big Data projemizle ilgili akademisyen ve konusunda uzman hocalarımızdan destek alabiliyoruz.

Kurumunuzu tanıtabilir misiniz? Hangi alanlarda hizmet veriyorsunuz? 

BMTECH, 1982 yılından bu yana, enformasyon sistemleri alanında, danışmanlık, yazılım geliştirme ve destekleme hizmetleri sunan B&M Şirketler grubunun Microsoft Dynamics CRM platformunda web tabanlı sektörel çözümler üzerine uzmanlaşmış Teknopark Şirketidir.

ERP sistemleri ile başlayarak zaman içinde Enformasyon Teknolojilerinin tüm alanlarında çözümler geliştiren B&M bünyesinde Microsoft Dynamics CRM ve Microsoft.Net; platform odaklı çalışan grup, yurtiçi ve özellikle ABD, Kanada, Almanya, İrlanda, Portekiz gibi yurtdışı ülkelerde oluşan müşteri ve proje portföyü nedeniyle 2010 yılında BMTECH adı altında ayrı bir şirket olarak konumlandırılmıştır.

 

BMTECH, kuruluşundan bu yana, geçmişten gelen sektörel uzmanlık alanlarını ve çalıştığı sektörlerin önde gelen kuruluşlarına hizmet vermekten kaynaklanan bilgi ve deneyim birikimini sürekli geliştirmiş ve Proje Esaslı Satış, Satış Sonrası Servis, Bayi ve Bölge Teşkilatlarının Desteklenmesi alanlarında, Microsoft tarafından başarı öyküsü olarak duyurulan katma değerli sistemler gerçekleştirmiştir.

 

BMTECH’in üretime yönelik bilgi teknolojileri ve kurum içi bilgi otomasyon sistemlerinin makine sektörüne sağladığı kazanımlardan bahsedebilir misiniz?

BMTECH’in ERP bilgi ve deneyim birikiminden de yararlanarak Endüstriyel Makine ve Yatırım Malları Sektörü için geliştirdiği, seri numarası bazında ürün takibi üzerine kurulu, Satış ve Servis Sistemi, üretici yada ithalatçı kuruluşların asli faaliyetlerine ilişkin fonksiyonlarını içeren, sektör beklentilerini karşılayan bir sistemdir.

•  Üretim ya da yurtdışından yola çıkıştan başlayarak seri numaralı cihazın geçirdiği, sevkiyat, teklif, sipariş, montaj, devreye alma, gibi tüm evreleri destekleyen,  

•  Garanti dönemi, bakım sözleşmeleri, yedek parça ve aksesuar değişimleri, periyodik bakım planlamaları gibi cihazın kullanım dönemi aksiyonlarını takip eden, 

•  Kiralama, teşhir, numune / deneme ve ikinci el satış gibi satış dışı önemli hareketleri yöneten,  

•  Microsoft Dynamics CRM’in ilişki bazlı çok boyutlu sorgulama ve raporlama olanaklarından yararlanan, yönetimin önem verdiği performans göstergelerinin “grafik tablolar” halinde sunulabildiği, iş akışı ile onay mekanizmasına sahip, istisna ve uyarı raporlarının hazırlanabildiği,

•  Standart masaüstü ve dizüstü bilgisayarlar ve tüm mobil cihazlar üzerinden kullanılabilen, 

•  Logo, Navision, SAP ve benzeri endüstri standardı ERP sistemleri ile iki yönlü bilgi entegrasyonu olan ileri teknoloji ürünü bir sistemdir.

Kurum içi otomasyon sistemleri, CRM niçin kullanılmalıdır? Sizin firma olarak CRM uygulaması yapan şirketlerden farklarınız nelerdir?

Günümüzde artan rekabet ve kısalan karar zamanları yöneticilerin kritik işletme süreçleri olan satış – servis faaliyetlerine ilişkin bilgilere süratle ulaşmalarını, onay süreçlerini her noktadan, her an ve çeşitli cihazlarla erişerek kontrol edebilmelerini, rutin dışına çıkan çalışmalar soruna dönüşmeden yöneticilerin uyarılmalarını ve hepsinden önemlisi müşterilerden gelen istek ve şikayetlere anında konuya hakim ve bilgili olarak cevap vermelerini gerektirmektedir.

Geliştirmiş olduğumuz sistem, öncelikle satış – servis sürecinin detaylı planlanmasını, aktivitelerin kayda alınmasını, yöneticilerin de bunlara çok süratli ve detaya inerek ulaşmalarını sağlamaktadır.  Böylelikle bir taraftan işletme içi kontrol diğer taraftan müşteri memnuniyeti sağlanmış olmaktadır.

Sistemin Microsoft Dynamics CRM platformunda geliştirilmiş olması, günümüzün endüstri standardı olan web tabanlı kullanım, mobil cihazlardan erişim, diğer uygulamalarla kolay entegrasyon gibi olanakları içermekte, ayrıca bundan sonra duyurulacak yeni teknolojilere de uyum sağlamayı garanti etmektedir.

Özellikle takım tezgahları ve makine sektöründeki firmalar için gerçekleştirdiğiniz proje uygulamalarından bahsedebilir misiniz? 

BMTECH, son üç yılda sektörde satış ve servis süreçlerini tümüyle kapsayan ve iki yönlü ERP entegrasyonu ile siparişlerin, sevk ve fatura gibi muhasebe işlemleri için aktarılmasını sağlayan farklı projeler gerçekleştirdi.  Tüm bu sistemler, işletmelerin yönetsel yapılarındaki farklılıklar ve işleyişe ilişkin beklentileri nedeniyle firma bazında da özelleştirilerek her firmanın çalışma düzenine birebir uyumlu hale getirildi.  Tüm sistemler, önceki bölümlerde belirtilen temel fonksiyonları içermekte ve seri numarası bazında satış ve servis sürecindeki tüm ürün yaşam döngüsünün takibini sağlamaktadırlar.

BMTECH
Kanada, İrlanda, Portekiz’e örnek oldu

 

Yıldız Teknik Üniversitesi Teknopark içerisinde bulunan BMTECH, 2010 yılında kuruldu.BMTECH, perakendecilik sektöründe müşteri sadakat programları ve dayanıklı tüketim ve sanayi malları iş kollarında satış ve servis örgütleri otomasyonu konularında uzmanlık geliştirmiş bir şirket. IKEA için geliştirdiği Aile Kartı ve FULL Akaryakıt için geliştirdiği CRM Çözümü, Microsoft tarafından başarı öyküsü olarak tanıtıldı.

BMTECH Yönetici Ortağı Neylan Muhsinoğlu, Miele ‘nin sanal mağaza kavramı ile fiziksel satış gücünün etkin kombinasyonunu sağlayan özel satış ve servis uygulamasını da